Belediyemiz Meclisi, Başkanlık Makamının 31/01/2025 tarih ve 11306 sayılı çağrısı üzerine, 04.02.2025 Salı günü saat:16:00’te Kaynaşlı Belediyesi Toplantı Salonunda Meclis Başkanı Efdal ALTUNDAL  Başkanlığında toplandı.

Yaşar ÇAPAR, Hasan BULUT(Katılmadı) Sadık TERZİ, Mehmet AYDIN(Katılmadı), Hakan ŞEKERCİ, Mesut DİK, Abdulkerim AKDOĞAN, Ayhan YALÇIN, Avni KARADENİZ, Oğuzhan OĞUZ, Murat Yılmaz  CANAZLAR, olmak üzere  belediye sekreteryasının telefon ile daveti üzere  katılımlarıyla toplandılar.

Efdal ALTUNDAL (Belediye Başkanı): “Arkadaşlar; gündemimizin 1. Maddesi Sarıyer Mah. 199 Ada 23 Parsel Hisse Satışı Kararının Görüşülmesi hakkındadır.

Arkadaşlar, ilgili Sarıyer Mah. 199 Ada 23 Parselin hissedarı Cemal ÇAPAR tarafından verilen 07.01.2024 giriş tarihli dilekçede anılan parseldeki Belediyemize ait bulunan 82,03 m² ‘lik hissenin tamamının satın alınmak istendiği beyan edilmektedir. Taşınmazın tapudaki niteliği  arsa vasfında olup uygulama imar planında ise “ticari+konut”  kullanımındadır. Konuyu görüşlerinize sunuyorum” dedi.

Gündem konusu  katılan  meclis üyelerince görüşüldü ve neticede Belediyemiz  mülkiyetinde bulunan  arsa vasıflı Sarıyer Mah. 199 Ada 23 Parseldeki 82,03 m² hissenin tamamının diğer hissedara/hissedarlara 5393 sayılı Belediye Kanunun 59 maddesi (d) bendi uyarınca gelir getirmek amacıyla satılmasına; satış bedelinin 2942 sayılı kanun uyarınca belirlenmesine;  satış işleminin 3194 sayılı Kanunun 17. Maddesinde yer alan   “Ayrıca belediye veya valilikler ile şüyulu olan müstakil inşaat yapmaya müsait bulunan imar parsellerinde, belediye veya valilikler, hisselerini parselin diğer hissedarlarına bedel takdiri suretiyle satmaya, ilgililer satın almaktan imtina ederse, şüyuun izalesi suretiyle sattırmaya yetkilidir “ hükmüne uygun olarak icra edilmesine; satış  işlemi için Encümene, gerekli evrak ve yazışmalara imza atmak üzere Belediye Başkanına yetki verilmesine 5393 sayılı kanunun 18/e Maddesi uyarınca,

Meclisimizce katılanların oy birliğiyle karar verildi.

Efdal ALTUNDAL (Belediye Başkanı): “Arkadaşlar; gündemimizin 2.Maddesi Basın,Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü Yönetmeliğinin Görüşülmesidir.

Gerekli görüşmeler yapıldı;

.

T.C.

KAYNAŞLI BELEDİYE BAŞKANLIĞI

BASIN, YAYIN ve HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV ve ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Müdürlüğün Tanımı 

  • Amaç

Bu yönetmelik, Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nün hizmet türü ve işleyişi ile ilgili esaslar, kuruluş gayesi ve personelin görevlerini ve sorumluluklarını belirlemektir.

  • Kapsam

Bu Yönetmelik, Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğündeki personellerin görevlerini, yetkilerini ve sorumlulukları ile çalışma usullerini ve esaslarını kapsar.

  • Kuruluş ve Dayanak

Bu Yönetmelik; 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu, 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

  • Tanımlar

Bu Yönetmelikte aşağıda belirtilen maddeler ile açıklananları temsil edecektir.

a-) Belediye         : Kaynaşlı Belediyesini

b-) Başkanlık       : Kaynaşlı Belediye Başkanlığını

c-) Başkan            : Kaynaşlı Belediye Başkanını

d-) Müdürlük       : Kaynaşlı Belediyesi Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğünü

e-) Müdür             : Kaynaşlı Belediyesi Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürünü

f-) Birim                 : Kaynaşlı Belediyesi Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’ne bağlı birimleri

g-) Çalışanlar        : Kaynaşlı Belediyesi Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne bağlı birimlerde                                                                            hizmet veren tüm memur, işçi, sözleşmeli personel ve diğer personeli

h-) Yönetmelik  : Kaynaşlı Belediyesi Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü Görev ve Çalışma  Yönetmeliğini ifade eder.

 

  • Müdürlüğün İdari Yapısı

a-) Müdür

b-) Basın Yayın Birimi

c-) Halkla İlişkiler Birimi

d-) Mezarlıklar Birimi

e-) Kültürel ve Sosyal İşler Birimi

f-) Gençlik ve Spor Birimi

  • Bağlılık

Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü,  Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.

 

  • Müdürlüğün Yetkisi

Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, bu Yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.

  

İKİNCİ BÖLÜM

Müdürlüğün Görevleri

 Basın, Yayın Birimi Görevleri

  1. Müdürlükler arasında Basın, Yayın ve Halkla İlişkilere ilişkin koordinasyonu sağlayarak, yerli/yabancı resmi ve özel kuruluşlar, gerçek ve tüzel kişilerle çalışmalar yapmak
  2. Kamuoyunu aydınlatmaya, hemşerilik bilinci yaratmaya yönelik duyuru ve faaliyetlerinin basın organlarına ulaştırılmasını sağlamak
  3. Belediye faaliyetleri ile ilgili ekonomik, sosyal ve kültürel konularda haber niteliği taşıyan her türlü yazılı bilgiyi ‘Basın Bülteni’ olarak hazırlamak ve yayınlamak
  4. Kamuoyunun bilgilendirilmesi amacıyla, gerektiğinde basın açıklaması hazırlamak veya hazırlananları yayımlamak
  5. Belediye çalışma ve faaliyetlerinin fotoğraf-CD-kitapçık-broşür arşivlenmesini ve muhafazasını sağlamak
  6. Müdürlüklerin ve birimlerin yaptığı çalışmaların basın aracılığı ile kamuoyuna yansıtılmasını sağlamak
  7. Belediye çalışma ve faaliyetlerinin fotoğraf-CD-kitapçık-broşür arşivlenmesini ve muhafazasını sağlamak
  8. Basın bültenlerinin ve duyuruların, Belediyenin web sayfası ve sosyal medya hesaplarından yayınlamasını sağlamak
  9. Sosyal medya hesaplarını aktif ve verimli kullanmak ve kamuoyu yansımasını ölçmek
  10. Belediyeye ait ilan vasıtalarının düzgün çalışmasını sağlamak
  11. Sorumlu olduğu iş ve işlemlerin zamanında yerine getirilmesini, yaptırılmasını, takibi ve sonuçlandırılmasını ve sonuçlarından yazılı ve sözlü bilgi verilmesi hususlarında Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürüne karşı sorumlu olup, verilen diğer görevli yapmak

 

  • Halkla İlişkiler Birimi Görevleri
  1. Sivil toplum kuruluşları, sektörel gruplar, özel ilgi grupları ile etkili iletişim sağlamak
  2. 153 hattına, Beyaz Masaya ve Sosyal medya hesaplarına vatandaşlardan gelen dilek ve şikayetlerin ilgili müdürlüğe iletilmesi ve sonuçlandırılmasını sağlamak
  3. Başkanlık Makamı ile ilçemizde bulunan köy ve mahalle muhtarları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak
  4. Hizmet tanımlarını yaygınlaştırmak, imaj ve itibar algısını arttırmak amacıyla halkla ilişkiler kampanyası yürütmek ve takibini yapmak
  5. Önemli gün ve haftalarda ilgili Müdürlük ve/veya kuruluşlarda çeşitli etkinlikleri koordineli bir şekilde organize etmek
  6. Belediyemizin kültürel ve sosyal çalışmalarının kamuoyuna duyurulmasına yönelik hazırlanacak; afiş, broşür, kitapçık, kitap, pankart, CD vb. dokümanların grafik tasarımının yapılmasını veya yaptırılmasını sağlamak
  7. Belediyenin önemli faaliyetlerinin, mutat usullerle duyurulmasını sağlamak
  8. Belediye çalışma ve faaliyetlerinin fotoğraf-CD-kitapçık-broşür arşivlenmesini ve muhafazasını sağlamak
  9. Basın bültenlerinin ve duyuruların, Belediyenin web sayfası ve sosyal medya hesaplarından yayınlamasını sağlamak
  10. İlçe genelinde bütün vatandaşlarla ilgili (6698 sayılı Kanunun 28. Maddesi gereğince KVKK) çerçevesinde veri tabanı oluşturmak
  11. Sorumlu olduğu iş ve işlemlerin zamanında yerine getirilmesini, yaptırılmasını, takibi ve sonuçlandırılmasını ve sonuçlarından yazılı ve sözlü bilgi verilmesi hususlarında Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürüne karşı sorumlu olup, verilen diğer görevli yapmak

 

  • Mezarlıklar/Cenaze Birimi Görevleri
  1. Cenazelerinin olduğu gerekçesi ile müracaatla, ölülerinin olduğunu beyan edenler görevlilere ilgili formdaki bilgileri ölüm belgesiyle ibraz ederek görevle personel tarafından Cenaze Hizmetleri ve Nakil Formu düzenlemek
  2. Cenaze defin öncesi ve sonrasında talep edilmesi durumunda cenaze evine taziye hizmeti (çadır, tabure vb.) vermek
  3. Belediye mahalle sınırları içerisindeki cenazelerin defnedilmesi için yer temini sağlayarak gerekli tedbirleri almak ve takip etmek
  4. Cenaze arabalarının her an hizmet vermeye hazır tutmak ve cenaze ile ilgili gerekli levazımatın alınmasını temin etmek
  5. Mezarlıklara gömülen cenazelere ait kayıtların istatistiklerini yapmak
  6. Mezarlıkların temizlik ve düzenini kontrol etmek
  7. Defin için müracaat edildiği yer ve kimlik tespitini yapmak
  8. Mezarlıkların temizlik, bakım ve onarımlarını yaptırmak, bakım ve temizlik düzeni için kurallar koymak, her türlü yasal tedbiri almak
  9. Ölüm kayıt defterini tutmak
  10. Cenaze Nakil işlemini yapmak, Cenaze Hizmetleri (taziye çadırı, tabure, cenaze nakil işlemleri) yapmak/yaptırmak, Başkanlık Makamınca uygun görülenlere ayni yardımda (kefen vb) bulunmak
  11. Sorumlu olduğu iş ve işlemlerin zamanında yerine getirilmesini, yaptırılmasını, takibi ve sonuçlandırılmasını ve sonuçlarından yazılı ve sözlü bilgi verilmesi hususlarında Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürüne karşı sorumlu olup, verilen diğer görevli yapmak

 

  • Kültürel ve Sosyal İşler Birimi Görevleri
  1. Konferans, panel, sempozyum, konser, sergi, kurs çalışmaları vb. etkinliklerin organize edilmesini sağlamak
  2. Başkanlık Makamının uygun gördüğü etkinlikleri hazırlamak, gerçekleştirmek, sonuçlandırmak
  3. Bireysel ve toplumsal gelişmeyi güçlendirici eğitim, araştırma, sosyal-kültürel ve sanatsal faaliyetlere ilişkin çalışmalar yapmak
  4. Ülkenin tarihi ve kültürel ören yerlerine geziler düzenlemek
  5. Belediyemiz hizmet sınırları içerisindeki engelli vatandaşlarımızı belirleyerek; onların ihtiyaçlarını tespit etmek, psikolojik ve sosyolojik destek almalarını sağlamak, belediyenin yaptığı kültürel ve sosyal faaliyetlere katılımını sağlamak, belediye imkanları dahilinde materyal ihtiyaçlarını karşılamak, ve onlarla ilgili konularda diğer kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yapılmasını sağlamak
  6. Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal sorumluluk programları planlamak
  7. Sosyal, kültürel ve sanatsal değerlere yönelik eğitim çalışmaları planlamak
  8. Hasta nakil işlemlerini gerçekleştirmek
  9. Sorumlu olduğu iş ve işlemlerin zamanında yerine getirilmesini, yaptırılmasını, takibi ve sonuçlandırılmasını ve sonuçlarından yazılı ve sözlü bilgi verilmesi hususlarında Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürüne karşı sorumlu olup, verilen diğer görevli yapmak

 

  • Gençlik Hizmetleri ve Spor Birimi Görevleri
  1. Sporu geniş kitlelere yaymak ve alışkanlık kazandırmak, sağlıklı yaşamı desteklemek için çeşitli spor müsabakaları, yarışlar ve etkinlikler organize etmek
  2. İlçemizdeki eğitim kurumlarının, spor kulüplerinin ve sivil toplum kuruluşlarının müracaatları doğrultusunda ve imkanlar ölçüsünde spor malzemesi vb. konularda ihtiyaçlarını gidermek
  3. Belediyenin spor tesis ve sahalarını öncelikle halka hizmet esasına göre işletmek veya işlettirmek
  4. Gençlikle alakalı yapılacak projelerde başkanın görüşleri dahilinde koordineli çalışmalar organize etmek
  5. Gençlere yönelik hobi eğitim çalışmaları, spor branşları ile ilgili kamp faaliyetlerini yapmak
  6. İlçemizdeki çocuk ve gençlerin spor yaparak sağlıklı gelişmelerini desteklemek amacıyla yaz ve kış spor okulları organizasyonu yapmak
  7. Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü ve amatör spor kulüpleri ile koordineli olarak amatör spor kulüplerinin gelişmesi yönünde destek sağlamak
  8. Gençleri kötü alışkanlıklardan korumak, ruh ve beden sağlıkları itibariyle gerekli tedbirleri almak Alkol, sigara, kumar, fuhuş gibi kötü alışkanlıklardan gençleri korumak maksadıyla sportif faaliyet ve etkinlikler düzenlemek, bu etkinliklere gençlerin katılımını arttırmak
  9. Yüzme, basketbol, tenis, masa tenisi, voleybol, tekvando, atletizm vb. branşlarda sportif faaliyetlerde bulunmak
  10. Gençlikle alakalı projeler üretmek, gençliğinin her anlamda sosyal kültürel sportif becerilerini geliştirmek için etkinlikler düzenlemek
  11. Sorumlu olduğu iş ve işlemlerin zamanında yerine getirilmesini, yaptırılmasını, takibi ve sonuçlandırılmasını ve sonuçlarından yazılı ve sözlü bilgi verilmesi hususlarında Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürüne karşı sorumlu olup, verilen diğer görevli yapmak

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Sorumluluklar

  • Müdürlüğün Sorumluluğu

Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, bu Yönetmelikle ve Belediye Başkanınca verilen işlerin takibini yaparak ilgili Müdürlüklere bildirilmesini sağlama

  • Müdürün Sorumluluğu
  1. Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsile etmek Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişi olmak
  2. “Müdürlüğün Görevleri” Kısmında tanımlanmış tüm işleri koordine ederek, etkili ve verimli bir şekilde sonuçlanmasını sağlamak
  3. Müdürlük ile ilgili istatistikî defter ve kayıtları tutmak
  4. Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin disiplin amiri olmak
  5. Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak
  6. Müdürlüğün yıllık Performans Programını ve buna bağlı olarak yıllık Bütçesini hazırlamak
  7. Performans hedefleri, iş kapasitesi ve faaliyet alanlarını dikkate alarak günlük, haftalık, aylık ve yıllık çalışma planları hazırlamak ve bu planların uygulanmasını sağlamak
  8. Performans hedefleri ve Bütçesine göre bir yıl boyunca kullandığı kaynakları ve yaptığı faaliyetleri gösteren yıllık faaliyet raporunu hazırlamak
  9. Vatandaşa yönelik hizmetlerle ilgili hizmet standartları belirleyerek daha hızlı ve etkin hizmet vermek için tedbirler almak, süreç iyileştirmesi yapmak
  10. Müdürlük bünyesinde görev alan çalışanların puantajlarının takibini yaparak ilgili müdürlüklere bildirilmesini sağlamak
  11. Müdürlüğünde Kamu İç Kontrol Sisteminin ve Kalite Yönetim Sisteminin kurulmasından birinci derece sorumludur. Bu konuda Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli çalışmak
  12. Müdürlük bütçesini, yatırımları belirleyerek onaya sunmak
  13. Stratejik planın anlaşılmasını, uygulanmasını, devam ettirilmesini sağlamak
  14. Stratejik Plan ve Performans Programı kapsamında süreç/çalışan performanslarının artırılması için gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak
  15. Müdürlüğün geçmiş döneme ait bilgilerinin, dosyalarının, raporlarının kurumsal bir formatta Standart Dosya Planına göre arşivlenmesini sağlamak. Bu konuda Yazı İşleri Müdürlüğü ile koordineli çalışmak
  16. Çalışanların gerekli eğitim ihtiyacını belirleyerek İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne iletmek. Düzenlenen eğitimlere ilgili personelin katılımını sağlamak
  17. Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapmak

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev ve Hizmetlerin İfası ile Koordinasyon

15- Görevin Alınması

Müdürlük personeline verilen belgeleri, dosyalar ve tüm işler zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine verilir

16- Görevin Planlanması

Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür

17- Koordinasyon

a-) Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür

b-) Müdürlüğün, belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve/veya Başkan Yardımcısının parafı, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür

18- Denetim

Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü, Müdürlüğün tüm çalışanlarını her zaman denetleme yetkisine sahiptir

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yürütme

19- Tereddütlerin Giderilmesi

Bu Yönetmelikteki hükümlerin uygulanmasında ortaya çıkacak tereddütlerin giderilmesinde Başkan yetkilidir

20- Hüküm Bulunmayan Haller

Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler ve üst yöneticinin talimatları uygulanır

21- Yürürlük

Bu Yönetmelik, Belediye Meclisinde kabul edilip Belediyenin internet sayfasında yayımlanmasıyla yürürlüğe girer

22- Yürütme

Bu Yönetmelik hükümlerini Başkan Yürütür.

Basın,Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü Yönetmeliği;

Meclisimizce katılanların oy birliğiyle karar verildi.

Efdal ALTUNDAL (Belediye Başkanı): “Arkadaşlar; gündemimizin 3.Maddesi Boş Kadro İptal İhdas İşleminin Görüşülmesidir. ( Sağlık Memuru Kadrosu İptal Edilerek Veteriner Hekim Kadrosunun Kurulması)

Konuyla ilgili gerekli görüşmeler yapıldı ve;

Görülen lüzum üzerine; Belediyemiz Norm Kadro Cetvelinde Sağlık Hizmetleri sınıfında ihdas edilen 8410 unvan kodlu 11 dereceli Sağlık Memuru kadrosu iptal edilerek Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Kadro Kütükleri 1 sayılı Kütükte yer alan Sağlık Hizmetleri Sınıfı 8130 unvan kodlu 8 dereceli Veteriner Hekim kadrosu ihdas edilebilmesi konusunun 24.01.2025 tarihli ve 11261 sayılı Başkanlık Oluru gereği Şubat ayı Belediye Meclisinde görüşülmesi talep edilmektedir.

Boş Kadro Değişikliği Cetvelinde (II sayılı Cetvel) belirtilen şekilde 8410 unvan kodlu 11 dereceli Sağlık Memuru kadrosunun iptal edilerek 8130 unvan kodlu 8 dereceli Veteriner Hekim kadrosunun ihdas edilmesine,

Meclisimizce katılanların oy birliği ile karar verildi.

Efdal ALTUNDAL (Belediye Başkanı): “Arkadaşlar; gündemimizin 4. Maddesi Kısmi Zamanlı Sözleşmeli  Veteriner Hekim Ücretinin Görüşülmesi ve İstihdamıdır.

Konuyla ilgili gerekli görüşmeler yapıldı ve;

Belediyemizde, 5393 sayılı Kanun’un 49. Maddesinin 3. Fıkrasına istinaden 2025 mali yılı içerisinde Kaynaşlı Belediyesi Tüzel Kişiliği norm kadrosuna uygun olarak Kısmi Zamanlı Sözleşmeli Statüsünde 1 adet Veteriner Hekim çalıştırılmasına;

5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 49. Maddesi gereği ve Hazine ve Maliye Bakanlığı Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğü’nün genelgesi doğrultusunda 2025 mali yılı için Belediyemiz norm kadrosuna uygun olarak Kısmi zamanlı Veteriner Hekim kadrosunda çalışan personel için 14.528,62 TL olarak ücret ödenmesine;

Ayrıca 2025 yılı 2. Altı aylık dönem için ise Hazine ve Maliye Bakanlığı Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğü’nün 1 sayılı cetvelin belirtilen ücret tavanını aşması kaydıyla yayınlayacak olduğu 1 nolu genelgesinde belirlenen zam oranı kadar artırım uygulanarak belirlenen ücret tutarının ödenmesi hususunda;

Meclisimizce katılanların  oy Birliği Kabul Edildi.

Efdal ALTUNDAL (Belediye Başkanı): “Arkadaşlar; gündemimizin 5. Maddesi S.S Kaynaşlı Otobüsle Taşıyıcılar Kooperatifinin Talebinin Görüşülmesidir.

Gerekli görüşme meclisimizce yapıldı ve;

5393 sayılı kanunun 15F maddesi gereği ve S.S Kaynaşlı Otobüsle Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi ile yapılan sözleşme gereği,

S.S Kaynaşlı Otobüsle Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifinin Dilekçesi Görüşülmüş talep edilen zam miktarı 3 kabul, 2 çekimser 5 red oy ile, belirtilen zam oranın kabul edilmesi hususu

Meclisimizce katılanların oy çokluğu ile reddedildi.

Efdal ALTUNDAL (Belediye Başkanı): “Arkadaşlar; gündemimizin 6.Maddesi 65 Yaşını Doldurmuş ve Yaşlı Aylığı Alan Vatandaşlarımıza Su İndirimi Yapılmasının Görüşülmesidir.

İlçemizde ikamet eden 65 yaşından gün almış olmakla birlikte sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birisinden gelir veya aylık almayan, mahkeme kararıyla veya doğrudan doğruya kanunla bağlanmış herhangi bir gelire sahip olmayan (yaşlılık maaşı alan) vatandaşlarımız Gelir Tarifesinde tüketilen metreküp su fiyatını %50 indirimli olarak kullanabilecektir.

Bahse konu olan indirimden faydalanacak vatandaşlarımızda aranılacak özellikler ve Müdürlüğümüz uygulamaları aşağıdaki gibi sıralanabilir.

  • 65 yaşını doldurmuş olması gerekmekte olup, kimlik belgesi ile beyanda bulunması gerekmektedir.
  • Belediyemiz hizmet sınırları içerisinde bulunduğunu ikametgah belgesi ile bildirim yapması gerekmektedir.
  • Yapılması planlanan uygulamada eşlerden sadece bir tanesi faydalanabilecektir.
  • Mevcut aboneliklerde devir işlemi yapılmayacaktır.
  • Yeni aboneliklerde sözleşmeye kişi kendisi gelecek olup, kiracı ise kontrat ibraz edilecektir.
  • Mevcut abonelerin tarifen faydalanması için şartlara uyması durumunda abonelik türü değiştirilecektir. (Hiçbir şekilde abonelik devri yapılamaz.)
  • Kişi bahse konu olan tarifeden faydalanabilmesi için ikamet ettiği sadece bir mesken için kullanabilecektir. (Diğer abone türleri için geçerli değildir.)
  • İndirimli su tarifesinden faydalanacak kişinin 3 ve daha fazla mesken kaydı varsa uygulamadan faydalanamaz.
  • İndirimli su tarifesinden faydalanacak kişinin ticarethane abone kaydı varsa uygulamadan faydalanamaz.
  • İndirimli su tarifesinden faydalanacak kişinin vergi mükellefiyse uygulamadan faydalanamaz.
  • Yeni aboneliklerde depozito ücreti mesken tarifesi üzerinden alınacaktır.
  • Vefat eden abonelerin mirasçılarının veraset ilamı belgesiyle gelmesi ve tüm mirasçıların muvaffakatının alınması durumunda ölen kişinin aboneliği iptal edilip, şartları sağlayan ve tüm mirasçılardan muvaffakat alan kişinin üzerine abonelik yapılabilecektir.
  • Kişinin sadece kullandığı suya indirim uygulanmakta olup, tüm harçlar ve vergiler hariçtir.
  • 65 yaşından gün alan ve şartları sağlayan kişi müracaatta bulunması dahilinde uygulamadan faydalanabilecektir.
  • Abone sahibi yapılan bu uygulamadan dolayı herhangi bir hak talebinde bulunamaz
  • 65 yaşını doldurmuş ve yaşlı aylığı alan vatandaşların %50 indirimli su kullanmasıyla ilgili uygulama 2029 yılı seçim gününe kadar geçerli olup, yeni yönetimle birlikte revize edilecektir.

Gerekli görüşmeler yapıldı ve;

65 Yaşını Doldurmuş ve Yaşlı Aylığı Alan Vatandaşlarımıza %50 Su İndirimi Yapılması,

Meclisimizce katılanların oy birliği ile kabul edildi.

Efdal ALTUNDAL (Belediye Başkanı): “Arkadaşlar; gündemimizin 7.Maddesi Araç Bağışının Görüşülmesidir.

İlçemiz mücavir alanda faaliyet gösteren HASMER OTOMOTİV YATIRIM VE PAZARLAMA A.Ş firmasının 14.01.2025 tarih ve 93 sayılı dilekçesinde; Belediyemiz itfaiye hizmetlerinde kullanılmak üzere 2017 model, 81 AAP 742 plakalı FIAT marka Fiorino tipi NM4225006G58447 şase numaralı kamyonet cinsi aracını tarafımıza şartsız hibe etmek istediğini belirtmiştir.

Konuyla ilgili gerekli görüşmeler yapıldı ve;

Belediyemizin kamu hizmetlerinde kullanılmak üzere hibe etmek istediği 2017 model, FIAT marka, Fiorino tipi, NM4225006G58447 şase numaralı, kamyonet (bb van) cinsi aracın 03.07.2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’ nun 18. Maddesinin g bendi ve 85. Maddesinin b bendi kapsamında hibe olarak kabulüne,

Meclisimizce katılanların oy birliğiyle karar verildi.