- Belediyemiz Meclisi; Başkanlık Makamının 02.02.2024 tarih ve 8433 sayılı çağrısı üzerine, 06.02.2024 Salı günü saat:15:00’te Meclis Toplantı Salonunda, Meclis Başkanı (Belediye Başkanı) Birol ŞAHİN’in Başkanlığında, diğer üyeler;.
- Fikret UÇAR, Aytekin SAKALLIOĞLU, Akif DEMİR, Mehmet DİLEK, Dilaver TOPRAK, Şenol TOPRAK, Nebahat KÖSE, Murat Yılmaz CANAZLAR ve Mustafa GÜNER’in katılımlarıyla toplandılar.
Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 1. Maddesi Arkadaşlar, gündemimizin 1. Maddesi 2024-01 sayılı İmar Komisyon raporunun görüşülmesi hakkındadır.”
2024-01 Sayılı İmar Komisyon Kararı
Belediye Meclisimizin 06.02.2024 tarih ve 2024-12 sayılı Meclis Kararı ile komisyonumuza sevki yapılan; ve 2023-70 sayılı Meclis kararımız ile onaylanarak 21.12.2023- 21.01.2024 tarihleri arasında askıya çıkan NİP-811040181 ve UİP-811040085 işlem numaralı, Merkez Mahallesi Çillioğlu Sokağa cepheli Sarıçökek Köyü 257 Ada 31 parsele Toplu Konut İdaresince toplu konut yapılabilmesi için hazırlatılan plan tadilatları ile ilgi olarak, askı sürecinde Düzce Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü, tarafından Düzce Üniversitesi Rektörlüğünün 18.01.2024 tarih ve 388336 sayılı yazısına dayandırılarak verilen E-24096887-310.03[485]-8456808 sayılı yazı ile askı itirazını görüşmek üzere toplandı.
İtiraz yazı metninde, Düzce Üniversitesi Rektörlüğünün 18.01.2024 rarih ve 388336 sayılı yazısında; Mülkiyeti Hazineye ait olan Kaynaşı, Sarıçökek Köyü 257 ada 31 parsel numaralı taşınmazın “Toplu Konut Alanı “ olarak ayrılmasına ilişkin plan değişikliğine muvafakat edilmediği ve taşınmazın “Üniversite Alanı” olarak kalması talep edildiğinden bahisle söz konusu plan değişikliğine ait Düzce Üniversitesi Rektörlüğünün itirazının değerlendirilmesi talep edilmiş olduğu görüldü.
İlgili alanın (Sarıçökek Köyü 257 ada 31 parselin) 2006 tarihinde Kaynaşlı Belediyesi Mücavir Alanına verilmiş, 2007 yılından itibaren “Konut Dışı kentsel Çalışma Alanı” olarak planlanmış olduğu, 01.03.2011 tarihinde ise uygulama plan tadilatı ile “Üniversite ve Kampüs Alanı” na dönüştürüldüğü; son plan tadilat tarihinden (01.03.2011’ den) bu yana ise üniversite alanı olarak planlanmış olduğu, ancak taşınmazın bakir olarak durmakta olduğu, üzerine her hangi bir yapı veya tesis inşa edilmediği, hali arazi olarak varlığını devam ettirdiği de ayrıca incelendi. Ayrıca taşınmaza ait tapu kayıtları incelendiğinde ise herhangi bir kurum/kuruluş adına tahsis şerhinin bulunmadığı da saptandı.
Yukarıda incelenen durum neticesinde, Plan yapımı ve değiştirme yetkisinin 5393 sayılı Kanun hükümleri gereği Belediyemiz uhdesinde bulunduğu, plan değişikliğinin mevzuatına uygun olarak gerçekleştirildiği, itiraza dayanak Düzce Üniversitesi Rektörlüğünün 18.01.2024 tarih ve 388336 sayılı yazısında ise plan tekniğine ve/veya mevzuat hükümlerine aykırılık ileri sürülmediği gibi itiraza konu taşınmaz üzerinde Düzce Üniversitesine ait tahsis bulunmadığı görüldüğünden Düzce Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’nün 2023-70 sayılı Meclis kararımız ile onaylanarak 21.12.2023- 21.01.2024 tarihleri arasında askıya çıkan NİP-811040181 ve UİP-811040085 işlem numaralı plan tadilatlarına ait askı ilanına yapılan itirazının uygun olmadığına karar verilmiştir.
İmar Komisyonu-İmza
- Meclisimizce gerekli görüşmeler yapıldı ve neticede 2023-70 sayılı Meclis kararımız ile onaylanarak 21.12.2023- 21.01.2024 tarihleri arasında askıya çıkan NİP-811040181 ve UİP-811040085 işlem numaralı plana yapılan askı itirazının 2024-01 sayılı imar komisyon raporuna uygun olarak reddedilmesine 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 8 ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18/c Maddeleri gereğince;
Meclisimizce, Fikret UÇAR’ın karşı oyuyla, oy çokluğuyla karar verildi.
Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 2. Maddesi 2024-02 sayılı İmar Komisyon Raporunun görüşülmesi hakkındadır. Raporu okutuyorum. “
2024-02 Sayılı İmar Komisyon Kararı
Belediye Meclisimizin 06.02.2024 tarih ve 2024-13 sayılı Meclis Kararı ile komisyonumuza sevki yapılan İmar ve Şehircilik Müdürlüğümüzce Karaçalı Mahallesi’nin, genel olarak, Millet Caddesinin doğusunda kalan kısımlarında 3194 sayılı İmar Kanunun 18. Maddesi kapsamında imar uygulaması yapılacağı sebebi ile; mülkiyetlerin mümkün olduğunca düzenli dağılımını sağlamak, donatı alanlarının alan içinde dengeli dağılımına yardımcı olmak ve henüz açılmamış bir takım yolların güzergahlarının düzenlenmesi ve kullanım kararlarının bir kısmında değişiklik yapılması amacını içeren 1/5000 ve 1/1000 ölçekli kısmi plan tadilat teklifini görüşmek üzere toplandı.
Karaçalı Mahallesi, 166 ada, 259 ada, 214 ada, 216 ada, 220 ada, ,221 ada, 222 ada, 273 ada, 406 ada, 408 ada, 502 ada 215 ada, 190 ada ve Sarıyer Mahallesi 337 adalarda bulunan muhtelif parseller ile bu parsellerin yakın çevresinde 3194 Sayılı İmar Kanunun 18. maddesine göre imar uygulaması yapılacağı sebebi ile yol hatları doğrultusu ve kesiti değiştirilmeden kısmen kaydırıldığı; ihtiyaç sebebi ile yeni imar yolları oluşturulduğu; bazı yollar kısmen iptal edildiği; donatıların yerleri kısmen kaydırıldığı; bazı yeni donatılar koyulduğu; 166 ada 8 parsel ile 166 ada 5 parselin güneyindeki İmalathane alanında, kullanım kararının üst ölçekte Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı (KDKÇA) olması ve planlı alanlar imar yönetmeliğinin 6. maddesine göre KDKÇA Alanlarında parsel büyüklüğünün en az 2000m2 olması nedeniyle bu alanda hisseli parsel oluşturmamak için mevcut imalathanenin bulunduğu 166 ada 8 parselin bulunduğu alanda imalathane tesisi alanı korunarak oluşacak yeni parsel sınırlarına göre 1700m2 büyüklüğündeki diğer parsel (166 ada 5 parselin güneyi), ticaret alanı olarak yeniden düzenlendiği; 166 ada 7 parselin olduğu bölümün, yine imalathane olarak imar parseli oluşturulamayacağından konut alanı olarak düzenlendiği; bazı donatı alanları iptal edilerek alan içinde yeniden oluşturulduğu ve tüm bu düzenlemeler sonucunda park alanında bir azalma , Çocuk Bahçesi alanında ise bir arttırma söz konusu olmuş olduğu ve her ne kadar toplamdaki yeşil alan artmış olsa da park alanını arttırmak amacıyla 190 ada 1 parselin batısındaki tescilsiz alanda mevcut plandaki park alanının yaklaşık 475m2, büyütülerek toplam yeşil alan büyüklüğünün korunduğu; plan değişikliği yapılan alanın yaklaşık 71700 m2 olduğu anlaşılmıştır.
Alanda, plan değişikliği önerisin 3194 sayılı Kanunun 18. maddesi ile uygulama yapılmak istendiğinden sebeple ihtiyaca binaen resen getirildiği ve hazırlanan bu tadilat teklifinin genel plan kararlarında yukarıda verilenin dışında bir değişiklik getirmediği gibi herhangi bir imar artışı da öngörmediği, teklifin meri planların bütünlüğünü bozucu bir niteliğe sebep olmadığı ve bu nedenle uygun olduğu sonucuna varıldı. Neticede 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı tadilat teklifi, Şehir plancısı Fadimana ERKAN’ın uygun görüşleri doğrultusunda, komisyonumuzca uygun bulunarak oy birliği ile kabul edildi.
İmar Komisyonu-İmza
Meclisimizce gerekli görüşmeler yapıldı ve neticede yapılan resen 2024-02 sayılı İmar Komisyon raporunda yer alan tadilat teklifinin komisyon kararına uygun olarak kabul edilmesine, planların askıya çıkarılmasına, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 8/b ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18/c Maddeleri gereğince;
- Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.
Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 3. Maddesi;
- Belediyemizin 03.06.2014 tarihli ve 2014/23 sayılı Meclis Kararı’ nda kartlı ön ödemeli sayaç sisteme geçirilmesi uygun görülmüştür. Fakat 2014 yılından günümüze kadar gelen süre içerisinde sahada yapılan uygulamalarda ön ödemeli sayaçların verimsiz olduğu kanaatine varılmıştır.
- Yeni abonelerde sayaç tedariklerinin maliyetli olması, ön ödemeli sayaçların arıza vermesi durumunda yedek parça ve servis hizmetlerinin firmanın kapatılmasından dolayı mümkün olmadığı, sayaçlardaki yazılım sistemlerinin erişimi mümkün olmadığından ötürü asli görevini yapmayıp su geçişine devam etmesi ve Belediyenin gelir kaybı yaşaması gibi nedenlerden ötürü ivedi bir şekilde değiştirilmesi gerekmektedir.
- Su sayaçlarının 3516 sayılı Ölçü ve Ayar Kanunu ile belirlenmiş olan ekonomik ömrü 10 yıl olup, bu süre dolumu ile birlikte sayaçların doğru ölçüm yapmayacağı, dolayısıyla abonenin mağdur olmaması ve kurum zararının da oluşmaması nedeniyle sayaçların zorunlu olarak mekanik su sayacına dönüştürülmesi uygundur.
- Yapılacak olan iş ve işlemlere istinaden;
- Mevcut ön ödemeli su sayaç aboneliklerinde sayaçların mekanik su sayaçları ile değiştirilmesine, yeni aboneliklerde ise mekanik su sayacı aboneliklerinin yapılmasına karar verilmiştir.
Meclisimizce oy birliğiyle karar verildi.