• Belediyemiz Meclisi; Başkanlık Makamının 29.12.2023 tarih ve 8144 sayılı çağrısı üzerine, 02.01.2024 Salı günü saat:15:00’te Meclis Toplantı Salonunda, Meclis Başkanı (Belediye Başkanı) Birol ŞAHİN’in Başkanlığında, diğer üyeler;.
  • Fikret UÇAR, Aytekin SAKALLIOĞLU, Akif DEMİR, Mehmet DİLEK, Dilaver TOPRAK ve Şenol TOPRAK’ın katılımlarıyla toplandılar. (Nebahat KÖSE, Murat Yılmaz CANAZLAR ve Mustafa GÜNER katılmadılar.)

           Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 1.maddesi Maktu Mesai Ücretlerinin Görüşülmesidir. Ancak gündem başlamadan önce, 3 adet önergem vardır. Bunların meclisimizce görüşülmesini talep ediyorum.

Önerge 1 (İl Özel İdaresi Ödeme Taahhüdü) Okundu, Oylama yapıldı ve oy birliği ile gündem sonunda madde eklenerek görüşülmesine karar verildi.

Önerge 2 (Gelir Tarifesinin Güncellenmesi) Okundu, Oylama yapıldı ve oy birliği ile gündem sonunda madde eklenerek görüşülmesine karar verildi.

Önerge 3 (Evsel Katı Atık Ücreti) Okundu, Oylama yapıldı ve oy birliği ile gündem sonunda madde eklenerek görüşülmesine karar verildi.

             Gündemimizin 1. Maddesi Memur Personele verilen Maktu Mesai Ücretlerinin Görüşülmesi hakkındadır. Bu konu hakkında bilgi vermesi için, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü Emin GÜNDOĞDU’ya söz hakkı veriyorum.

             Emin GÜNDOĞDU (İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü): 13/07/2005 tarihli ve 25874 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 51’inci ve 52’nci maddeleri gereğince, 2024 yılı Bütçe Kanunu K Cetvelinde belirlenen miktar oranında Belediye Zabıta ve İtfaiye hizmetlerinde fiilen çalışan personellere fazla mesai (maktu mesai) ücreti ödenir.

Belediyemiz nüfus bazında halen 10.001-50.000 sınıfında olup; 2024 yılı mali yılı içinde aylık maktu fazla çalışma ücretinin, Bütçe Kanunu’nun ‘10.001’den 50.000’e kadar olanlar için belirlenen üst sınırı (1.426,00 TL)  aşmamak kaydıyla Belediye Meclisi kararı ile tespit edilen maktu ücret ödenir.’ hükmü gereği zabıta ve itfaiye personeline verilmesi, görevin yapılması sırasında veya görevden dolayı hastalanma hallerinde tedavileri süresince ödenmesine devam edilmesi, diğer hallerde ise aylık maktu mesai ücretlerinin fiilen çalışıldığı sürece ve bu süre ile orantılı olarak ödenmesi doğrultusunda meclisimizce tespit yapılması gerekmektedir.

Konuyla ilgili gerekli görüşmeler yapıldı ve;

2024 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ve Bağlı Cetveller adlı Kanunun K Cetvelinde belirlenen şartlar dâhilinde,belediye nüfusumuzda göz önüne alınarak Belediyemizde çalışan itfaiye ve zabıta memurlarının aylık maktu fazla çalışma ücreti 2024 yılı için, aylık 1.426,00 TL” olarak ödenmesine,

              Meclisimizce oy birliğiyle karar verildi.

Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 2. Maddesi;

Belediyemiz Norm Kadrosunda Düzenleme Yapılmasıdır. (Kadro-Derece Değişikliği)

Başkanlığımız Norm Kadro Cetvelinde münhal bulunan Zabıta Memuru kadrosunun, görülen lüzum üzerine 11 dereceden 3 dereceye alınması konusunun ilgide kayıtlı 28.12.2023 tarihli ve 8118 sayılı Başkanlık Oluru gereği Ocak ayı Belediye Meclisinde görüşülmesi talep edilmektedir.

Konuyla ilgili gerekli görüşmeler yapılarak;

11 dereceden 3 dereceye alınacak olan Zabıta Memuru Kadrosunun Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Kadro Cetvelleri (III) sayılı Boş Kadro Değişikliği Cetvelinde belirtilen şekilde Belediyemiz Norm Kadrosunda düzenlenmesine,

Meclisimizce oy birliğiyle karar verildi.

 

Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 3. Maddesi; Norm Kadroda, Kadro İptal İhdas İşleminin Görüşülmesi;

Konuyla ilgili gerekli görüşmeler yapıldı ve

Belediyemiz Norm Kadro Cetvelinde Sehven Genel İdari Hizmetler sınıfında ihdas edilen 6535 unvan kodlu 7 dereceli Programcı kadrosu iptal edilerek Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Kadro Kütükleri 1 sayılı Kütükte yer alan GİH sınıfı 7820 unvan kodlu 4 dereceli Bilgisayar İşletmeni kadrosu ihdas edilebilmesi için;

Boş Kadro Değişikliği Cetvelinde (III sayılı Cetvel) belirtilen şekilde 6535 unvan kodlu 7 dereceli Programcı kadrosunun iptal edilerek 7820 unvan kodlu 4 dereceli Bilgisayar İşletmeni kadrosunun ihdas edilmesine,

Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.

Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 4. Maddesi; Sözleşmeli Personellerin Durumlarının Görüşülmesidir.

Konuyla ilgili gerekli görüşmeler yapıldı ve;

Belediyemizde, 5393 sayılı Kanun’un 49. Maddesinin 3. Fıkrasına istinaden 2024 mali yılı içerisinde Kaynaşlı Belediyesi Tüzel Kişiliği norm kadrosuna uygun olarak tam zamanlı sözleşmeli statüsünde 2 adet İnşaat Mühendisi ile Kısmi Zamanlı Sözleşmeli Statüsünde 1 adet Avukat çalıştırılmasına;

5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 49. Maddesi gereği ve Hazine ve Maliye Bakanlığı Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğü’nün genelgesi doğrultusunda 2024 mali yılı için Belediyemiz norm kadrosuna uygun olarak tam zamanlı sözleşmeli statüsünde Mühendis kadrosunda çalışan personeller için 17.350,00 TL, Kısmi zamanlı avukat kadrosunda çalışan personel için 10.919,08 TL olarak ücret ödenmesine;

Ayrıca 2024 yılı 2. Altı aylık dönem için Hazine ve Maliye Bakanlığı Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğü’nün yayınlayacak olduğu genelgesi doğrultusunda 1 sayılı cetvelin belirtilen ücret tavanlarına göre;

  • Tam Zamanlı Mühendis kadrosunda görev yapan personellerin ücreti memurlara yapılan zam oranında arttırılarak

Kısmi zamanlı sözleşmeli Avukat kadrosunda görev yapan personellerin ücreti ise 1 sayılı cetvelde belirtilen tavan ücretten

ödenmesi hususunda;

                 Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.

            Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 5. Maddesi;  Merkez Mah.505 Ada 1 Parsel Kamulaştırma İşleminin Görüşülmesi hakkındadır.

Arkadaşlar bildiğiniz üzere Merkez Mahallesi Lale Sokak 505 Ada 2 Parsel üzerinde  400 ve 300 ton kapasiteli iki adet içme suyu deposu ile beraber  içme suyu arıtma tesisi bulunmaktadır.  Depo yerinin sabit olması ve komşu 504 ada 1 parselin de hemen depoların kuzeyinde ve cazibe ile çalışan şebeke sistemimizin  akar kotuna da  uygun olarak daha düşük kotta bulunması, yine  504 ada 1 paselin ekseriyetle  dolgu zeminle kaplı olması, isale ve iletim ana hatlarının başka bir güzergaha alınması ise teknik olarak büyük zorluklar barındırması, boru hatlarının 504 ada 1 parselden kaldırılarak başka taraflardan bay-pass edilmesinin ise, teknik gerekleri sağlansa bile,  uzun süreli su kesintileri ile beraber büyük maliyetler gerektirmektedir. Bu nedenle bahsi geçen 504 ada 1 parselin kamulaştırılması düşünülmektedir.

Bu nedenle kamulaştırılması düşünülen  504 ada 1 parselle ilgili olarak İmar  Komisyonunun da görüşünü almanın yerinde olacağı kanaatindeyim, hususu görüşlerinize sunuyorum” dedi.

Meclisimizce gerekli görüşmeler yapıldı. Yapılan açık oylamada, gündem konusu  husus hakkında  imar komisyonunun da görüşünün alınmak üzere,  konunun imar komisyonuna sevkine;

            Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.

           Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 6. Maddesi; İmar Komisyonumuzun 2023-15 sayılı komisyon raporunun (Üçköprü Köyü Şafak Mevkii) görüşülmesidir. Kararı okutuyorum:

 2023-15 Sayılı İmar Komisyon Kararı

 Belediye Meclisimizin 07.11.2023 tarih ve  2023-69 sayılı Meclis Kararı ile komisyonumuza sevki yapılan ve Karaçalı Mahallesi 166 Ada 7 parsel maliki Ruşen AYDIN tarafından verilen dilekçe ekinde 1/5000 ve 1/1000 ölçekli plan tadilat talebine yönelik olarak hazırlanmış bulunan   imar plan tadilat  teklifini görüşmek üzere toplandı.

Plan değişikliği hazırlanan alanda 166 ada 7 nolu parselde konut yapısı yapılmak istendiği ancak söz konusu parsel imar planında İmalathane Alanı, park ve yol olarak planlanmış olduğundan yapılamadığı; söz konusu parselin ölçülerinin yönetmelikte İmalathaneler (KDKÇA) için gerekli olan cephe ve derinlik ölçülerini (40x40m), alan büyüklüğünü (2000m²) sağlamayıp, parselin ekseriyetinin de kamusal alan (park ve yol ) olarak planlanmış olduğundan bağımsız olarak imalathane yapılması imkanı da olmadığı;  söz konusu parselin kuzeyindeki 166 ada 8 parselde mevcutta bir imalathane bulunmakla birlikte talep sahibi parselden bağımsız olarak faaliyetlerini sürdürmekte olduğu;  hal böyle iken Belediyemizce 3194 sayılı imar kanununa göre 18. Madde kapsamında imar uygulaması yapılmasında da, mevcut yapılar nedeniyle sorunlar yaşanacağı sebebi ile,  mevcutta “imalathane” alanı kullanımlı 166 ada 7 parselin bir kısmının “konut” alanına dönüştürülmesi, parselin içinden geçen doğu-batı istikametli 10 m’lik imar yolunun  batıda  Millet Caddesi üzerinde yer alan kavşağa denk gelecek şekilde doğrultusunun kısmen güneye kırılması;  yolun kaydırılması sonucu eksilen park alanlarının ise Karaçalı Mahallesi 190 ada 1 parselin doğusundaki tescilsiz alandan karşılanmasına yönelik olarak imar plan tadilatı teklif edildiği anlaşıldı.

Alanda, getirilmek istenen plan  değişiklik önerisi ile mevcut donatı alanlarının dağılım ve yerleri değişmekle beraber ana plan kararlarını değiştirecek nitelikte olmadığı ancak Karaçalı Mahallesi 190 ada 1 parselin doğusundaki tescilsiz alanın kullanım hakkının öncelikle maliye hazinesinde bulunduğu ve dolayısıyla kurum görüşünün alınması gerektiği kanaatine varılarak  hazırlanan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve  1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı tadilat teklifi, Şehir plancısı Fadimana ERKAN’ın uygun görüşleri olmakla beraber, komisyonumuzca uygun bulunmayarak oy birliği ile reddine karar verildi.

Komisyon – imza

 

Meclisimizce gerekli görüşmeler yapıldı ve neticede ilgili imar plan tadilat teklifinin  2023-15 sayılı İmar Komisyon Raporu doğrultusunda, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 8/b ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18/c Maddeleri gereğince;

Meclisimizce oy birliği ile  reddine karar verildi.

           Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 7. Maddesi; İmar Komisyonumuzun 2023-16 sayılı komisyon raporunun (Üçköprü Köyü Şafak Mevkii) görüşülmesidir. Kararı okutuyorum:

2023-16 Sayılı İmar Komisyon Kararı

Belediye Meclisimizin 05.12.2023 tarih ve  2023-76 sayılı Meclis Kararı ile komisyonumuza sevki yapılan ve Yusuf TURNA tarafından verilen dilekçe ekinde yer alan Üçköprü Köyü 558 Adada ada içinde kalacak şekilde donatı ve konut alanlarının yerlerinin değiştirilmesi maksatlı  1/5000 ve 1/1000 ölçekli plan tadilat talebine yönelik olarak hazırlanmış bulunan   imar plan tadilat  teklifini görüşmek üzere toplandı.

Üçköprü Köyü 558 Ada 3,4,5,6,7,8,9 nolu parsellerin bulunduğu alanda palan tadilat talebi ile 558 ada 6 parsel üzerinde yer alan  Park Alanının, batıda ve yine aynı adada olacak şekilde alan ve büyüklüğü korunarak, 558 ada 3,9 parsellerin tamamı ile 4,8 parsellerin de bir kısmına denk gelecek şekilde yeniden oluşturulmak istendiği; azalan konut alanlarının da 558 ada 6 parseldeaynı imar şartları ile  yeniden  tesis edilmek istendiği, bunun dışında başka bir değişiklik öngörmediği anlaşıldı.

Alanda, getirilmek istenen plan  değişiklik önerisi ile mevcut donatı alanlarının dağılım ve büyüklüklerini, ana plan kararlarını değiştirecek nitelikte olmadığı, ada sınırlarının ve ulaşım hatlarının korunduğu kanaatine varılarak  hazırlanan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve  1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı tadilat teklifi, Şehir plancısı 490 sicil numaralı  Gökhan Süleyman ÖZOK’un uygun görüşleri doğrultusunda, komisyonumuzca uygun bulunarak oy birliği ile kabulüne karar verildi.

Komisyon – imza

Meclisimizce gerekli görüşmeler yapıldı ve neticede yapılan resen 2023-16 sayılı İmar Komisyon raporunda yer alan tadilat teklifinin komisyon kararına uygun olarak kabul edilmesine, planların askıya çıkarılmasına, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 8/b ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18/c Maddeleri gereğince;

Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.

Birol ŞAHİN (Meclis Başkanı): “Arkadaşlar, gündemimizin 8. maddesi, Belediyemiz envanterinde bulunan ekonomik ömrünü doldurmuş hurda araçların Makine Kimya Enstitüsü’ne satışı ile ilgilidir.

Yapılan görüşmede Belediyemiz envanterinde bulunan 05.12.2023 tarihli Taşıt, Muayene ve Kontrol Raporu düzenlenen ekonomik ömrünü doldurmuş ‘81 AD 408 IVECO OTOBÜS 2000 Model, 81 AD 407 IVECO OTOBÜS 2000 Model, 34 REU 94 DAF OTOBÜS 1993 Model, 14 FY 875 FATİH ÇÖP KAMYONU 1991 Model, 14 DU 880 FORD TRANSİT MİNİBÜS 1979 Model, 81 AC 544 VOLKSWAGEN KAMYONET 2000 Model, 81 EM 589 RENAULT OTOMOBİL 2001 Model, 81 EK 463 TOYOTA OTOMOBİL 1987 Model, 81 EG 497 BMC KAMYON 1997 Model, 81 DL 435 MERCEDES-BENZ KAMYONET 1968 Model, 81 AR 596 DESOTO KAMYONET 1981 Model ve 81 AR 286 FIAT 50 NM.24.7 OTOBÜS 1987 Model’ plakalı araçların trafikten men edilerek hurdaya ayrılması, hurdaya ayrılan araçların 237 sayılı Taşıt Kanununun 13. maddesi gereği Makine Kimya Enstitüsü’ne satışı, iş ve işlemleri yürütmek üzere Kaynaşlı Belediye Başkanı Birol ŞAHİN’e yetki verilmesi hususunda;

         Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.

Birol ŞAHİN (Belediye Başkanı ):’’Toplantı başlamadan önce meclisimize sunulan ve toplantı sonunda gündemlere eklenerek görüşülmesine oy birliği ile karar verilen 1.önergemi okuyorum;

Düzce İl Özel İdaresi ile yapılacak protokol kapsamında belediyemiz asfalt alımı yapacaktır. Bu kapsamda yapılacak ödeme belediyemiz tarafından Düzce İl Özel İdaresine yapılmadığı takdirde ödemenin İller Bankası payımızdan kesilmesini taahhüt etmekteyiz, önergemin görüşülmesini oylarınıza sunuyorum. Oylama yapıldı ve;

Düzce İl Özel İdaresi ile yapılacak protokol kapsamında asfalt alımı işinde, belediyemiz tarafından yapılacak ödemenin aksaması durumunda belediyemiz İller Bankası payından nispetince kesilmesinin kabul edilmesine, bu taahhüttün Düzce İl Özel İdare tarafından kullanılmasına hak tanınmasına,

Meclisimizce oy birliğiyle ile karar verildi.

Birol ŞAHİN (Belediye Başkanı ):’’Toplantı başlamadan önce meclisimize sunulan ve toplantı sonunda gündemlere eklenerek görüşülmesine oy birliği ile karar verilen 2.önergemi okuyorum;

 Zabıta ve İtfaiye Amirliğince hazırlanan Gelir tarife değişikliği aşağıda ki tabloda detaylı olarak bilgilerinize sunulmuştur.