Belediyemiz Meclisi, Başkanlık Makamının 03/01/2025 tarih ve 11030 sayılı çağrısı üzerine, 07.01.2025 Salı günü saat:16:00’te Kaynaşlı Belediyesi Toplantı Salonunda Meclis Başkanı Vekili Hasan BULUT’un Başkanlığında toplandı.

Yaşar ÇAPAR, Hasan BULUT, Sadık TERZİ, Mehmet AYDIN(Katılmadı), Hakan ŞEKERCİ, Mesut DİK, Abdulkerim AKDOĞAN, Ayhan YALÇIN, Avni KARADENİZ, Oğuzhan OĞUZ, Murat Yılmaz CANAZLAR,olmak üzere tamamının ve belediye sekreteryasının telefon ile daveti üzere katılımlarıyla toplandılar.

Hasan BULUT (Meclis Başkan 2.Vekili): “Arkadaşlar; gündemimizin 1.Maddesi İller Bankasından Kıdem Tazminatı Ödemeleri İçin Kredi Çekilmesinin Görüşülmesidir.

Ancak gündem başlamadan önce Ayhan YALÇIN’ın 1 adet önergesi vardır. Bu önergenin meclisimizce görüşülmesini talep ediyorum. Önerge okundu oylama yapıldı ve oy birliği ile gündem sonunda madde eklenerek görüşülmesine karar verildi.

Gündem başlamadan önce görevde yükselme sınavına girerek kazanan Belediyemiz memuru Gökhan ÖZKAN, Basın,Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne, ve Eser ERGÜN’ün Mali Hizmetler Müdürlüğüne Belediye Başkanı tarafından ataması yapılmış olup,5393 sayılı kanunun 49.Maddesinin 2.satırı gereği bilgilendirilmesi yapılmıştır.

Arkadaşlar, 1.gündem maddesine devam ediyorum. Belediyemizde çalışan ve emekli olmak için talepte bulunan 4 adet personelimizin İhbar ve Kıdem Tazminatının Ödenmesi için İller Bankasından kredi çekilmesini oylarınıza sunuyorum dedi.

Belediyemizin 4 adet personelimizin İhbar ve Kıdem Tazminatının Ödenmesi için İller Bankasından kredi çekilmesine ve krediye konu işle ilgili her türlü işlemi yapmaya Belediye Başkanı Efdal ALTUNDAL’ın yetkilendirilmesine;

Meclisimizce oy birliğiyle karar verildi.

Hasan BULUT (Meclis Başkan 2.Vekili): “Arkadaşlar; gündemimizin 2.Maddesi Belediyemizde çalıştırılan Sözleşmeli Personel ve Ücretlerinin Görüşülmesi.

Konuyla ilgili gerekli görüşmeler yapıldı ve;

Belediyemizde, 5393 sayılı Kanun’un 49. Maddesinin 3. Fıkrasına istinaden 2025 mali yılı içerisinde Kaynaşlı Belediyesi Tüzel Kişiliği norm kadrosuna uygun olarak tam zamanlı sözleşmeli statüsünde 2 adet İnşaat Mühendisi ile Kısmi Zamanlı Sözleşmeli Statüsünde 1 adet Avukat çalıştırılmasına;

5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 49. Maddesi gereği ve Hazine ve Maliye Bakanlığı Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğü’nün genelgesi doğrultusunda 2025 mali yılı için Belediyemiz norm kadrosuna uygun olarak tam zamanlı sözleşmeli statüsünde Mühendis kadrosunda çalışan personeller için 28.111,00 TL, Kısmi zamanlı avukat kadrosunda çalışan personel için 14.528,62 TL olarak ücret ödenmesine;

Ayrıca 2025 yılı 2. Altı aylık dönem için Hazine ve Maliye Bakanlığı Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğü’nün yayınlayacak olduğu genelgesi doğrultusunda 1 sayılı cetvelin belirtilen ücret tavanlarına göre;

  • Tam Zamanlı Mühendis kadrosunda görev yapan personellerin ücreti memurlara yapılan zam oranında arttırılarak

  • Kısmi zamanlı sözleşmeli Avukat kadrosunda görev yapan personellerin ücreti ise 1 sayılı cetvelde belirtilen tavan ücretten

ödenmesi hususunda;

Meclisimizce Oy Birliği Kabul Edildi.

Hasan BULUT (Meclis Başkan 2.Vekili): “Arkadaşlar; gündemimizin 3.Maddesi Dolu Kadro Derece Değişikliği Konusunun Görüşülmesi.

Gündemimizin 3. Maddesi Dolu Kadro Derece Değişikliği konusunun Görüşülmesi hakkındadır. Bu konu hakkında bilgi vermesi için, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü Emin GÜNDOĞDU’ya söz hakkı veriyorum.

Personellerin müktesebi nedeniyle; Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik’in “Kadro Değişikliği” başlıklı 11. Maddesi’nin 1. fıkrası’nda “ Boş memur kadrolarında sınıf, unvan ve derece değişikliği ile boş memur kadrolarının iptali ve dolu kadrolarda derece değişikliği meclis kararı ile yapılır. Boş kadro değişikliklerinde Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek-5 Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Kadro Cetvellerinden (II) sayılı cetvel, dolu kadro değişikliklerinde ise (III) sayılı cetveli eksiksiz doldurularak değişiklik gerekçeleriyle birlikte meclise sunulur. …”hükmü gereğince;

Belediyemiz norm kadrosunda yer alan 8750 unvan kodlu 2 adet Tekniker kadrosunun kadro derecesinin ek’te yer alan (III) sayılı cetveldeki gibi 6 derece ’den 3 derece ’ye alınması, durumunun meclisimizce görüşülerek karara bağlanması hususunda;

Konuyla ilgili gerekli görüşmeler yapılarak;

8750 unvan kodlu 2 adet Tekniker kadrolarının Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro Cetvelleri (III) sayılı Dolu Kadro Değişikliği Cetvelinde belirtilen şekilde Belediyemiz Norm Kadrosunda düzenlenmesine,

Meclisimizce Oy Birliği Kabul Edildi.

Hasan BULUT (Meclis Başkan 2.Vekili): “Arkadaşlar; gündemimizin 4.Maddesi Maktu Mesai Ücretlerinin Görüşülmesi.

Gündemimizin 4. Maddesi Zabıta Memuru ve İtfaiye Eri kadrosunda çalışan personele verilen Maktu Mesai Ücretlerinin Görüşülmesi hakkındadır. Bu konu hakkında bilgi vermesi için, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü Emin GÜNDOĞDU’ya söz hakkı veriyorum.

Emin GÜNDOĞDU (İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü): 13/07/2005 tarihli ve 25874 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 51’inci ve 52’nci maddeleri gereğince, 2025 yılı Bütçe Kanunu K Cetvelinde belirlenen miktar oranında Belediye Zabıta ve İtfaiye hizmetlerinde fiilen çalışan personellere fazla mesai (maktu mesai) ücreti ödenir.

Belediyemiz nüfus bazında halen 10.001-50.000 sınıfında olup; 2025 yılı mali yılı içinde aylık maktu fazla çalışma ücretinin, Bütçe Kanunu’nun ‘10.001’den 50.000’e kadar olanlar için belirlenen üst sınırı (1807,00 TL) aşmamak kaydıyla Belediye Meclisi kararı ile tespit edilen maktu ücret ödenir.’ hükmü gereği zabıta ve itfaiye personeline verilmesi, görevin yapılması sırasında veya görevden dolayı hastalanma hallerinde tedavileri süresince ödenmesine devam edilmesi, diğer hallerde ise aylık maktu mesai ücretlerinin fiilen çalışıldığı sürece ve bu süre ile orantılı olarak ödenmesi doğrultusunda meclisimizce tespit yapılması gerekmektedir.

Konuyla ilgili gerekli görüşmeler yapıldı ve;

2025 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ve Bağlı Cetveller adlı Kanunun K Cetvelinde belirlenen şartlar dâhilinde,belediye nüfusumuzda göz önüne alınarak Belediyemizde çalışan itfaiye ve zabıta memurlarının aylık maktu fazla çalışma ücreti 2024 yılı için, aylık 1.807,00 TL” olarak ödenmesine,

Meclisimizce Oy Birliği Kabul Edildi.

Hasan BULUT (Meclis Başkan 2.Vekili): “Arkadaşlar; gündemimizin 5.Maddesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Çalışma Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasının Görüşülmesi hakkındadır.

Arkadaşlar, 03.02.2025 tarih ve 2015-07 sayılı Meclis Kararı ile yürürlüğe konulan meri İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Kuruluş, Görev Yetki ve Çalışma Yönetmeliğinde; emlak biriminin bu müdürlüğe bağlanması ve meri mevzuattan gelen bir takım ilave görevlerin ortaya çıkması ve bu ilave görevlerin müdürlük bünyesine alınmak istenmesi sebebi ile İmar ve Şehircilik Müdürlüğünce yönetmeliğin güncellenmesine yönelik taslak hazırlanmıştır. Güncellenen yönetmelik taslağından birer suret her birinize dağıtılmış durumdadır. Husus hakkında görüşlerinize başvuruyorum” dedi.

Konu hakkında İmar ve Şehircilik Müdürü meclise bilgi verdi. Yönetmelik taslağı hep birlikte incelendi. Gerekli görüşmeler yapılarak son şekli verildikten sonra 03.02.20215 tarih ve 2015-07 sayılı Meclis Kararı ile yürürlüğe konulan meri İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Kuruluş, Görev Yetki ve Çalışma Yönetmeliğinin yürürlükten kaldırılmasına; yeni yönetmelik taslağının 5393 Sayılı Belediye Kanununun 15/b maddesi uyarınca, aynı “İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Kuruluş, Görev Yetki ve Çalışma Yönetmeliği” adıyla ekteki şekliyle yeniden kabul edilerek onaylanmasına,

Meclisimizce katılanların oy birliği ile karar verildi

Hasan BULUT (Meclis Başkan 2.Vekili): “Arkadaşlar; gündemimizin 6.Maddesi 65 Yaşını Doldurmuş,Yaşlı Aylığı Alan Vatandaşlarımıza Su İndirimi Yapılmasının Görüşülmesi.

Gerekli görüşme meclisimizce yapıldı ve;

65 Yaşını Doldurmuş ve Yaşlı Aylığı Alan Vatandaşlarımıza Su İndirimi Yapılmasının Görüşülmesi bir sonraki meclis gündemimizde tekrar görüşülmesi;

Meclisimizce Oy Birliği Kabul Edildi.

Hasan BULUT (Meclis Başkan 2.Vekili): “Arkadaşlar; gündemimizin 7 .Maddesi (Önerge) toplantı başında Meclis Üyemiz Ayhan YALÇIN’ın vermiş olduğu önerge olan 2024-04 sayılı İmar Komisyon Kararının Görüşülmesi konusunu görüşlerinize açıyorum. Konu hakkında Meclis Başkanlığımıza sunulan 2024-04 sayılı İmar Komisyon Kararını okutuyorum:

2024-04 Sayılı İmar Komisyon Kararı

Belediye Meclisimizin 03.12.2024 tarih ve 2024-79 sayılı Meclis Kararı ile komisyonumuza sevki yapılan; Şimşir Mahallesi sınırları dahilinde 3194 sayılı Kanunun 18. maddesi gereği imar uygulamasına gidilmek ve bu sebeple imar uygulaması sırasında ortaya çıkabilecek problemleri minimize edebilmek için meri imar planlarında değişikliğe gidilmesi için İmar ve Şehircilik Müdürlüğümüzce tadilat teklifi hazırlatıldığı anlaşıldı. Hazırlanan 1/5000 ve 1/1000 ölçekli planlar ait değişiklik teklifi komisyonumuzca incelendi.

Teklif ile alanda uygulamaya tabi tutulacak olan bazı parsellerin hisseli parsel olmakla birlikte parseller üzerinde fiili kullanımlar bulunmakta olduğu, oluşturulacak olan parsellerde mümkün olduğunca fiili kullanıma uyacak parseller oluşturulmak ve uygulama sonrasında her parsele mümkün olduğunca mevcut yerinden yeni tapu düzenlemesi sağlanmak istenmekte olduğu, mümkün olduğunca müstakil parseller oluşturulması amaçlandığı, imar yollarında ve kullanım kararlarında yeniden düzenleme yapmak sureti ile imar adalarındaki kullanımlar arasındaki imar ada çizgilerinde bazı kaymalar yapılarak yapılmak istendiği; alan kullanımlarına ait plan kararlarında – toplam büyüklükleri korunarak- bazı donatıların yerlerinin kaydırılarak uygulanabilirlik açısında daha düzgün bir dağılım yapılmak istendiği; bazı yolların doğrultusu ve yönü korunup kesitlerinde artırmak ve/veya azaltmak yönünde değişiklik önerildiği anlaşıldı.

Plan değişikliği hazırlanan alanda, Belediye tarafından re’sen yapılacak olan 3194 sayılı imar Kanunu’nun 18. maddesine göre imar uygulaması çalışmasına altlık oluşturması amacıyla plan değişikliğine gidilmiş olduğu; 3194/18. madde uygulaması kapsamında hisselerin dengeli dağılımını sağlamak, bununla birlikte mevcut yapıların, kadastral durumların ve halihazırdaki kullanımların da dikkate alınarak mevzuata uygun imar parselleri oluşturulmasını sağlamak amacı güdüldüğü; alan kullanımlarının bazı yerlerde yeniden tanımlanarak daha düzgün bir donatı dağılımı öngörüldüğü; mahalle genelinde DSİ dere ıslah projesinin ihalesinin yapılarak uygulanmaya başlanmasından sebeple onaylı ıslah projesine göre dere güzergahının, imar planında da proje ile uyumlu duruma getirilmesi istendiği; fonksiyon çizgileri ile bir takım yolların yer yer kesitleri de artırmak/azaltmak sureti ile değiştirilerek kaydırılıp yeniden düzenlendiği görüldüğünden buna yönelik olarak hazırlanan ve yukarıda verilenin dışında bir değişiklik getirmeyen, herhangi bir imar artışı öngörmeyen ve uygulanmasında kamusal fayda bulunan plan tadilat teklifinin meri planların bütünlüğünü bozucu bir niteliğe sebep olmadığı ve bu nedenle uygun olduğu sonucuna varıldı. Neticede 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ile 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı tadilat teklifi, Şehir plancısı Fadimana ERKAN’ın uygun görüşleri doğrultusunda, komisyonumuzca uygun bulunarak oy birliği ile kabul edildi.”

İmar Komisyonu-İmza

Meclisimizce gerekli görüşmeler yapıldı ve neticede yapılan resen 2024-04 sayılı İmar Komisyon raporunda yer alan tadilat teklifinin komisyon kararına uygun olarak kabul edilmesine, planların askıya çıkarılmasına, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 8/b ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18/c Maddeleri gereğince;

Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.